Zakończyliśmy dziewiąty miesiąc prac nad budową linii tramwajowej do Mistrzejowic. Znacząco postępowały prace skoncentrowane na rejonie stacji “Rondo Polsad” oraz przebudowie kanału Sudołu Dominikańskiego. Co jeszcze udało się nam zrealizować?

Przez cały miesiąc trwały intensywne prace związane z przebudową Sudołu Dominikańskiego. Zostało już wykonane ponad 200 metrów nowego kanału. Więcej

W związku z budową nowego przebiegu Sudołu Dominikańskiego w ramach projektu Tramwaj do Mistrzejowic, 16 marca został wprowadzony kolejny etap czasowej organizacji ruchu. Pojawiły się zamknięcia i zwężenia pasów drogowych wraz z nową geometrią ruchu w rejonie ul. Młyńskiej oraz Miechowity. Więcej

14 i 28 marca odbyła się sesja Rady Budowy, w której uczestniczyli przedstawiciele Partnera Prywatnego oraz Podmiotów Samorządowych, w tym Rady Dzielnic III Prądnik Czerwony i XV Mistrzejowice, oraz zainteresowani mieszkańcy.  

14 marca odbyło się spotkanie w terenie przedstawicieli Zarządu Dróg Miasta Krakowa, Miejskiego Inżyniera Ruchu, Zarządu Transportu Publicznego, wykonawcy oraz strony społecznej. Omówione i zatwierdzone zostały rozwiązania odpowiadające na potrzeby mieszkańców w kwestii czasowej organizacji ruchu etap 2.4.

Postępujące prace związane z tunelem dotarły swym zakresem do północnej tarczy Ronda Polsad przekraczając estakadę. W marcu rozpoczęto również głębienie ścian szczelinowych na stacji „Rondo Młyńskie” i komorze rozjazdowej KST. Wzdłuż ulicy Krzesławickiej rozpoczęto wykonywanie podbudowy torowiska.

W tym miesiącu odbyło się spotkanie edukacyjne ze studentami Politechniki Krakowskiej. Przeprowadziliśmy również warsztaty dla dzieci “Mali Mistrzowie-Tramwajem do Mistrzejowic” w Zespole Szkolno-Przedszkolnym z Oddziałami Integracyjnymi w Przegini Duchownej.

Co w kwietniu? 

Pod koniec miesiąca planowane jest wdrożenie czasowej organizacji ruchu etap 3.0. Zmiany będą dotyczyły zamknięcia zachodniej jezdni ulicy Meissnera na odcinku od ulicy Chałupnika do ulicy Ślicznej.

Trwają przygotowania do rozpoczęcia robót ziemnych pod torowisko w rejonie Pętli Mistrzejowice.

Będziemy kontynuować prace związane z Sudołem Dominikańskim, które obejmują między innymi dalszy montaż elementów prefabrykowanych i wykonanie by-passu komory północnej. Podobnie jak w poprzednich miesiącach, kontynuowana będzie przebudowa sieci podziemnych.

Poniżej prezentujemy film dokumentujący dziewiąty miesiąc prac: