Część nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic będzie przebiegać pod poziomem terenu. Na trasie o łącznej długości ponad 1,2 km pasażerowie odnajdą dwa przystanki podziemne – “Rondo Młyńskie” i “Rondo Polsad”.  

Jadąc w kierunku Mistrzejowic, tramwaj będzie zjeżdżać pod ziemię tuż przed rondem Młyńskim, pokona je w półotwartym wykopie, zatrzyma się na zagłębionym przystanku “Rondo Młyńskie”, a przed rondem Polsad wjedzie w tunel, gdzie zlokalizowany będzie podziemny przystanek “Rondo Polsad”. Na powierzchnię wyłoni się przed rondem Barei i dalej w stronę Mistrzejowic pojedzie już na powierzchni.    

Kluczowe liczby:  

  • Całkowita długość odcinka tunelowego wyniesie 1230 m.  
  • Największa różnica poziomu główki szyny względem terenu wyniesie ok. 12 m  
  • Wysokość w tunelu, po odliczeniu przestrzeni na sieć trakcyjną, wyniesie 4,5 m.  
  • Długość każdego podziemnego peronu wyniesie 65 m.  
  • Szerokość podziemnych peronów wyniesie 4,5 m.  

Do przystanków podziemnych w rejonie ronda Młyńskiego i ronda Polsadu będzie można dotrzeć schodami stałymi oraz ruchomymi, a także windami. W przestrzeniach podziemnych zaplanowano perony i miejsca do wsiadania oraz wysiadania, dostostosowane dla osób z niepełnosprawnościami, w tym fakturowe oznaczenia nawierzchni oraz dotykowe oznaczenia w języku Braila.  

W obrębie wszystkich przystanków podziemnych zostanie zainstalowany system informacji wizualnej w formie podwieszanych tablic kierunkowych i informacyjnych, umożliwiający sprawne poruszanie się pasażerów w wybranych kierunkach podróży. 

Dodatkowo podziemna stacja przy rondzie Polsadu zostanie wyposażona w ogólnodostępne toalety, w tym odrębną toaletę przystosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zaplanowano również pomieszczenie dla opiekunów z dziećmi, wyposażone w przewijak oraz miejsce do karmienia.