Już w najbliższy poniedziałek, 3 lipca, rozpoczynamy pierwsze prace przygotowawcze związane z przebudową infrastruktury technicznej oraz budową linii tramwajowej. 

W najbliższych tygodniach nasze działania będą obejmować przede wszystkim przygotowanie terenu oraz realizację robót ziemnych związanych z przebudową infrastruktury podziemnej. Prace te będą się wiązały również z wycinką drzew na obszarach, które kolidują z planowanymi nowymi trasami tej infrastruktury. Niemniej jednak, naszym najwyższym celem jest ominięcie drzew oraz krzewów, które zlokalizowane są na terenach, na których analizujemy możliwość wprowadzenia zmian, zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców.

Prezydent Krakowa zadeklarował w czwartek, 29 czerwca, że w ciągu miesiąca zostaną podjęte ostateczne decyzje dotyczące możliwości uwzględnienia postulatów mieszkańców. Do czasu publikacji odpowiedzi będziemy kontynuować prace, unikając terenów, które mogą być poddane korektom.

Na początku skupimy się na pracach po południowo-wschodniej stronie ronda Polsadu, zmierzając w kierunku ronda Młyńskiego. Następnie będziemy pracować w rejonie ulicy Lublańskiej po stronie wschodniej w kierunku ronda Barei, a później od ronda Barei do Mistrzejowic. Na końcu prace będą prowadzone od ronda Młyńskiego do alei Jana Pawła II oraz w okolicy ulicy Lublańskiej po stronie zachodniej z uwagi na rozpatrywanie postulatów mieszkańców.

Już od poniedziałku na trasie inwestycji pojawią się znaki informujące o prowadzonych robotach budowlanych oraz wycince drzew. W związku z I etapem tymczasowej organizacji ruchu będą występować lokalne zwężenia pasów drogowych oraz czasowe wyłączenia ciągów pieszych i rowerowych.

Dołożymy wszelkich starań, aby minimalizować utrudnienia i zapewnić bezpieczeństwo mieszkańców podczas realizacji tych prac.

Generalne zasady organizacji ruchu w czasie budowy Tramwaju do Mistrzejowic

  • w planach jest minimum 10 zasadniczych etapów tymczasowej organizacji ruchu, ale każdy z nich będzie podzielony na podetapy, zakładające stosunkowo niewielkie modyfikacje,
  • niemal przez cały okres budowy utrudnienia w ruchu będą występowały w rejonie odcinka tunelowego, a więc przy rondzie Polsadu, na ulicach Młyńskiej i Lublańskiej; na pozostałych odcinkach ograniczenia będą występowały tymczasowo na różnych etapach budowy,
  • osobnymi projektami organizacji ruchu mogą być obejmowane skrzyżowania, aby zapewnić ich maksymalną przepustowość przy wykonywaniu bieżących prac,
  • przez cały okres przewidziany na wykonanie robót utrzymany będzie ruch linii autobusowych kursujących wzdłuż budowy oraz ruch kołowy na estakadzie nad rondem Polsadu (al. Bora-Komorowskiego),
  • poszczególne projekty tymczasowej organizacji ruchu będą każdorazowo konsultowane i uzgadniane z rozmaitymi instytucjami, m.in. policją, Miejskim Inżynierem Ruchu, zarządcą drogi czy organizatorem transportu publicznego,
  • tymczasowe zmiany w kursowaniu komunikacji tramwajowej przez ul. Mogilską i al. Jana Pawła II oraz docierającej do pętli w Mistrzejowicach planowane są na 2025 rok.

***

Nowa, ok.  4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema –Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.  Projekt przewiduje m.in.  budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej.  Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a Generalnym Wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z   ramienia Podmiotu   Publicznego za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.

Kontakt:

mail: media@tramwajdomistrzejowic.pl

tel.: +48 691 954 351