Rozpoczął się proces ponownych uzgodnień związanych z ograniczeniem ruchu na ulicy Meissnera. W efekcie będzie mniej ekranów akustycznych wzdłuż inwestycji, a powstała przestrzeń może zostać przeznaczona pod zieleń.

Zainicjowane w maju przez podmiot publiczny zmiany projektowe są odpowiedzią na oczekiwania mieszkańców, którzy postulowali o ograniczenie liczby barier dźwiękochłonnych. Efekt ten pozwolą osiągnąć ograniczenia w ruchu, które są obecnie wprowadzane do projektu przez partnera prywatnego. O jakie zmiany chodzi?

– Przekrój uliczny w stanie istniejącym będzie zawężony. Dzięki temu będzie mniej asfaltu, więcej zieleni i mniej ekranów akustycznych – tłumaczy projektant Krzysztof Markowicz z firmy Arcadis, która odpowiada za projekt linii tramwajowej do Mistrzejowic. Więcej o tym, co zmieni się w bezpośrednim sąsiedztwie tramwaju do Mistrzejowic można przeczytać tutaj.

Tramwaj do Mistrzejowic zgodny z oczekiwaniami mieszkańców

Wprowadzenie zainicjowanych zmian wymaga nie tylko dodatkowych prac projektowych, ale także uzgodnień z szeregiem instytucji, m.in. właścicielami sieci podziemnych (np. wodociągów, światłowodów) czy Miejskim Inżynierem Ruchu UMK. Procedura uzgodnieniowa już trwa. Niebawem dowiemy się, jaki będzie ich wpływ na harmonogram inwestycji.

– Etap projektowania będzie trwał nieco dłużej, ale dzięki temu nowa linia tramwajowa będzie jeszcze bardziej odpowiadać oczekiwaniom mieszkańców – zapowiada Michał Pyclik, rzecznik Zarządu Dróg Miasta Krakowa.