W związku z nadchodzącymi pracami budowlanymi wykonawca przeprowadzi inwentaryzację istniejącego stanu budynków, które znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji. Dzięki przeprowadzeniu analizy przed rozpoczęciem prac, mieszkańcy, władze miasta oraz wykonawca będą mieć pewność, że cały proces przebiega zgodnie z planem i nie niesie ze sobą negatywnych konsekwencji dla otoczenia.
Budynki wskazane przez Projektanta znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji, zgodnie z załączoną mapą poglądową, zostaną zinwentaryzowane przez firmę specjalistyczną po otrzymaniu zgłoszenia i zgody na takie czynności. Inwentaryzacja powinna być jak najbardziej aktualna, dlatego wykonujemy ją bezpośrednio przed rozpoczęciem prac mogących mieć potencjalnie wpływ na budynek.
Co będzie sprawdzane?
Oględziny budynków i lokali polegają na zwięzłym opisie konstrukcji wytypowanych nieruchomości, wykonaniu dokumentacji fotograficznej i spisaniu protokołu z opisem ich aktualnego stanu technicznego.
Budynki mieszkalne jednorodzinne zostaną zinwentaryzowane zakresie elewacji, udostępnionych wnętrz, ogrodzenia, otoczenia, zieleni, podjazdów oraz chodników. Pozostałe rodzaje budynków podlegają prospekcji w zakresie elewacji oraz dostępnych ciągów komunikacyjnych, garaży podziemnych (jeśli istnieją), ogrodzenia, zieleni.
Oględziny planowane są od połowy lipca do końca sierpnia 2023 roku, lecz nie później niż przed rozpoczęciem prac na danym terenie.
Jak zgłosić chęć udziału w inwentaryzacji?
Do Zarządów Spółdzielni skierowano wnioski o poinformowanie mieszkańców o prowadzonych pracach. Prosimy o reagowanie na pojawiające się ogłoszenia.
Osobą kierującą tymi pracami w terenie jest Mateusz Szubiński, tel. 669 667 776
Można zgłaszać się również się bezpośrednio poprzez adres e-mailowy: info@tramwajdomistrzejowic.pl (prosimy podawać dokładny adres oraz numer telefonu) lub telefonicznie w godzinach od 8:00 do 16:00 od poniedziałku do piątku pod numerem: 722 22 00 88.
Osoby wykonujące inwentaryzację uzgodnią każdorazowo termin wykonania prac bezpośrednio z właścicielem. Inwentaryzacja trwa w zależności od wielkości lokalu i skomplikowania maksymalnie kilka godzin.
Po inwentaryzacji zostanie sporządzany raport. Właściciel może otrzymać egzemplarz dokumentu niezwłocznie po jej przeprowadzeniu lub w uzgodnionym terminie.
Przykładowy protokół z oględzin:
W dniu dzisiejszym odwiedziła mnie ekipa dla dokonania “inwentaryzacji stanu budynku, opisu konstrukcji ,wykonaniu dokumentacji fotograficznej.”Czytając szumne zapowiedzi spodziewałem się osoby kompetentnej-biegłego z stosownymi uprawnieniami.
Natomiast na podstawie upoważnienia Gulermak podpisanego przez dyrektora kontraktu p. Krzysztofa Dziubka dla firmy MR Consulting Sp z oo pojawiły się dwie osoby nie tylko nawet bez uprawnień budowlanych to jedna okazała sie z wykształcenia informtykiem.
Co na to osoby odpowiedzialne z Zarządu Miasta? Czy taki dokument sporządzony przez amatorów może być podstawą do późniejszych roszczeń. Co na to dział prawny Partnera Publicznego?
Ja jako wieloletni budowlaniec potraktowałem to jako kpiny z mieszkańców Krakowa zatroskanych oswoję własność.
Proszę o odpowiedź do kogo mam się zwrócić w tej sprawie i to ze strony miasta, któremu płacę podatki , bo Gąlermak nie jest dla mnie strona.
@Janusz D inwestorem jest miasto, konkretnie ZDMK. koniecznie opisz te sytuacje w mailu do nich
‘negatywnych konsekwencji dla otoczenia” ale konfabulujecie – ptaki, jeże i wy śmieci pisać negatywnych konsekwencji – wstyd. Goebbelsowski marketing uprawiacie.
[…] Mieszkańcy, którzy są zainteresowani przeprowadzeniem inwentaryzacji w swoich budynkach, nadal mają możliwość zgłoszenia swojego udziału. Więcej informacji na ten temat można znaleźć TUTAJ […]
[…] Najważniejsze informacje wraz z mapą oraz danymi do kontaktu można znaleźć na naszej stronie [link] […]
[…] i mieszkań znajdujących się w strefie oddziaływania inwestycji wyznaczonej przez projektanta [link] . Ze względu na rozpoczęcie zasadniczych prac budowlanych w najbliższych dniach przeprowadzimy […]